Ekonomi

Amazon Prime Day Geliri Yüzde 11 Arttı

Amazon’un (NASDAQ:AMZN) iki günlük Prime Day indirimi sırasında, Amerika Birleşik Devletleri’ndeki alışverişçiler internet üzerinden 14,2 milyar dolar harcadı ve bu rakam bir önceki yıla kıyasla %11’lik bir artış anlamına geliyor. Bu rakam Adobe Inc. tarafından bildirilen tahminlerle örtüşmektedir.

Amazon’un yıl ortası promosyonu sırasında Amerika Birleşik Devletleri’ndeki tüm perakendecilerin online satışlarını takip eden Adobe’ye göre, alışveriş yapanlar yeni elektronik, giyim ve küçük ev aletleri satın almak için önemli fiyat indirimlerinden yararlandı.

Adobe’deki piyasa analistleri şunları söyledi: “Prime Day promosyonu, tüketicileri alışveriş yapmaya ve evlerindeki eşyaları güncellemeye teşvik edecek kadar önemli fiyat indirimleri sunarak bu kilit alanlarda önemli bir itici güç oldu.”

Amazon’un promosyon etkinliği, Walmart ve Target gibi diğer perakendecileri de önemli tasarruflar arayan müşterileri çekmek için kendi promosyon tekliflerini başlatmaya teşvik etti.

Adobe, Prime Day döneminde rakip perakendecilerin kendi promosyon tekliflerini sunması ve alışveriş yapanların farklı web sitelerindeki fiyatları karşılaştırmasına yol açması nedeniyle toplam çevrimiçi harcamayı ölçüyor.

Temmuz ayı genellikle perakende satışlar için daha yavaş bir ay olsa da, Prime Day promosyonu, özellikle giyim, üniforma, elektronik eşya, sırt çantası, oda süsleri ve okul malzemeleri gibi okula dönüş ürünleri satın alan tüketicilerin aktif olarak fırsat aradığı bir döneme dönüştü.

Adobe, 16 ve 17 Temmuz tarihlerinde toplam online satışların %11 oranında artarak 14,2 milyar dolara ulaştığını ve bu rakamın 2023 yılının aynı iki günlük döneminde 12,7 milyar dolar olduğunu bildirdi. Bu yılki satışlar kısmen yaklaşan okul yılı için yapılan alışverişlerden kaynaklandı.

Daha önce Amazon, Prime Day 2024’ün şirket tarihindeki en başarılı Prime Day etkinliği olduğunu ve önceki Prime Day etkinliklerine kıyasla en yüksek satış ve en fazla sayıda ürün satıldığını açıklamıştı.

Şirket, “Amazon’un bu yıl görülen en rekabetçi fiyatlarla sunduğu geniş ürün yelpazesiyle, Prime Day 2023’e kıyasla milyonlarca Prime üyesinin iki günlük indirime katıldığını” ifade etti.

Dünya Çapında Amazon Mağazaları İcra Kurulu Başkanı Doug Herrington şunları söyledi: “Prime Day 2024, olağanüstü teklifler için Amazon’u seçen dünyanın dört bir yanındaki milyonlarca Prime üyesi sayesinde son derece başarılı oldu.”

Bu makale yapay zeka teknolojisinin yardımıyla üretilmiş ve çevrilmiş ve bir insan editör tarafından gözden geçirilmiştir. Daha fazla ayrıntı için lütfen Hüküm ve Koşullarımıza bakın.

kaleajans.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu