Ekonomi

Pegasus’tan beklenenden fazla 4. çeyrek karı

BLOOMBERG HT- ARAŞTIRMA

Pegasus, 2022’nin 4. çeyreğinde beklentilerin üzerinde net ciro kârı elde ettiğini açıkladı.

Şirket, TL bazında son çeyrek karını 3,1 milyar TL’nin üzerinde 4,15 milyar TL olarak açıkladı. Döviz bazında şirket, yılın 4. çeyreğinde 254 milyon euro net kar elde ederken, 2019’un 4. çeyreğinde 40 milyon euro zarar etti. Böylece 2021’de 150 milyon euro zarar eden şirket, 2022 yılını 431 milyon net kârla kapattı. Pegasus, pandemi öncesi dönem olan 2019’un tamamında 212 milyon euro net kâr elde etti.

Euro/Dolar paritesinin yukarı yönlü seyrine bağlı olarak kaydedilen 84 milyon euro’luk kur farkı geliri (gayri nakdi) net kârı destekledi. Şirketin 2022’nin 4. çeyreğinde net faiz tüketimi 22 milyon euro oldu. Son çeyrekte toplam maliyetlerde yıllık bazda yüzde 70 artış kaydedilirken, yüksek akaryakıt fiyatları toplam maliyetleri artıran en temel gelişme oldu.

2022 yılında kaydedilen yüzde 34,1 FAVÖK marjı, küresel olarak şubedeki en yüksek gerçekleşme olarak öne çıktı.

Devam eden stratejik konumlanma doğrultusunda 2019 yılının son çeyreğinde dış hat koltuk arzı yüzde 23’ün üzerinde gerçekleşti ve toplam koltuk arzının yüzde 61’ini oluşturdu.

Yıllık bazda misafir sayısının son çeyrekte yüzde 21 artması, tarifeli üniteden yolcu gelirinin iki kattan fazla artması ve misafir başına yan gelirin yüzde 54 artması, Satış gelirlerinde yüzde 127 artış. 2019’un 4. çeyreğine göre 2022’nin 4. çeyreğinde misafir sayısı yüzde 7, satış gelirleri ise yüzde 71 önde oldu.

Pegasus, dördüncü çeyrekte dış hatlarda 4,3 milyon yolcuyu ağırladı

Yaz döneminde görülen güçlü seyahat talebi, küresel makroekonomik koşulların şube katılımcıları arasında yarattığı ilk çekincelere rağmen 2022’nin 4. çeyreğinde de devam etti.

Pegasus 2022, dış hat misafir sayısında 2019 yılına göre yüzde 9 artışla pazarın üzerinde performans gösterdi. Pegasus cephesinde, yılın son çeyreğinde iç hatlarda 2,7 milyon, dış hatlarda 4,3 milyon yolcu ağırlandı. sınırlar.

Öte yandan, 4. çeyrekte iç hat yolcu sayısı 2019’un 4. çeyreğine göre daha yüksek gerçekleşti. altında sol. Dış hatlarda dördüncü çeyrek sayısı 2019 yılına göre daha fazla oldu. Pegasus 2022, dış hat misafir sayısında 2019’a göre yüzde 9’luk artışla genel pazarı geride bıraktı.

Pegasus birim gelirleri pandemi öncesi seviyelerin üzerinde kaldı

Yüksek yaz döneminin ardından yılın son çeyreğinde birim gelirleri 2019’a göre arttı. Şirketin iç hat tarifeli birim geliri misafir başına 558 TL olurken, bir önceki çeyrek geliri olan 626 TL’nin altında kaldı. Öte yandan dış sınır tarifeli birim geliri bu çeyrekte 2019’a göre euro bazında yüzde 69 arttı. Dış sınır tarifeli birim geliri misafir başına 92 ​​euro iken, 2019’un aynı döneminde bu rakam 54 euro, 51 euro oldu. 2021’de avro

Konuk başına rekor kıran yan gelirler

Pegasus’un 2022’nin son çeyreğinde gelirleri, 2019’un aynı dönemine göre yüzde 41 artarak 675 milyon Euro’ya ulaştı. Gelirin 82 milyon eurosu iç hat tarifesinden, 393 milyon eurosu dış sınır tarifesinden ve 192 milyon eurosu yan gelirlerden geldi.

Bu çeyrekte ana hatlarıyla planlanan gelirler, 2019’un dördüncü çeyreğinin yüzde 107 üzerinde gerçekleşti. Yılın son çeyreğinde misafir başına yan gelirlerde 27,1 euro ile yeni bir rekor kırıldı.

2019 yılına göre toplam maliyetlerdeki artış yüzde 51 oldu; akaryakıt fiyatlarının yüksekliği ve yönetim kurulu maliyetlerindeki artış, toplam maliyetleri artıran başlıca gelişmeler oldu. İşçilik maliyetleri de geçen yıla göre arttı. Şirket, 2023 için öngörülen jet yakıtı kullanımının yüzde 35’inin korunduğunu açıkladı.

Pegasus’un 2021’de 66 milyon euro olan nakit fazlası pozisyonu, 2022’de toplam 306 milyon euro nakit üretimi ile 2022 sonunda 372 milyon euro seviyesine ulaştı.

Şirket, geleceğe yönelik beklentilerini de açıkladı. Pegasus, kısa vadede bilet talep eğrisinin işlemeye devam ettiğini ancak yaz dönemi için alınan ilk sinyallerin cüretkar olduğunu belirtti. Ayrıca 2023 yılında tedarik edilen kapasitede 2022 yılına göre yaklaşık yüzde 20’lik bir artışın planlandığı açıklandı. Filo büyüklüğünün 2022’de 96 uçaktan 2023’te 102 uçağa ulaşacağı ve 2023 yılı sonunda toplam koltuk kapasitesinin yüzde 86’sı yeni nesil yakıt tasarruflu uçaklarla sağlanacak.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu